tisdag 24 juli 2012

Stående ovationer av utländska män

I huset mittemot har ett gäng thailändska bärplockare hyrt in sig. I brist på annat att göra brukar de sitta ute på gården. De sitter där i timtal och försöker fördriva tiden tills de antingen ska iväg ut till bärskogen för att arbeta eller tills det blir dags att sova. I ur och skur sitter de där.

För ett par timmar sedan var jag ute och sprang. Solen sken och i min, till synes ständiga, jakt efter solbränna sprang jag topless (kul grej: varenda gång jag använt ordet "topless" har antalet läsare tillfälligt fördubblats, tänk så många besvikna googlare det finns!). När jag kom tillbaka från min löptur satt ett sällskap på 12 - 15 thailändare vid bänken. Jag lyfte handen till hälsning då jag gick förbi dem och en av dem gjorde då en bodybuildingpose och pekade på mig. På skämt flexade jag armen och då fick jag en stående ovation av alla som satt där. "Weeeeeoooow!!!!" sa de.

Det var det finaste som hänt mig sedan en arabisk man sa att han älskade mig för två veckor sedan...

Det här kan kanske orsaka ett par fall av ögonsveda och tillfällig blindhet (ring sjukvårdsupplysningen om det inte går över inom ett par timmar), men - vad tusan - så här svettig och dan såg jag i alla fall ut:


Tanken med Operation: Drago, den där jakten på sommarformen, var väl kanske inte att få uppmärksamhet av män, men hey, jag får väl vara glad för det lilla.

Hellre en stående ovation av utländska män än en misstanke om att tanter klär av mig med blicken...

2 kommentarer:

The Fat Man sa...

Vad hade gjort för att den arabiska mannen skulle säga att han älskade dig?

Albin Strömberg sa...

jag var bara mitt vanliga trevliga jag.