tisdag 21 februari 2012

Kodnamn

Ok, så här är det. Baddräktssäsongen börjar närma sig och jag har bestämt mig för att den här sommaren ska bli sommaren då jag inte behöver stå i vassen. Fast det var en lögn det där sista eftersom jag vanligtvis inte ens brukar ta mig till stranden. Det har alltid blivit förhinder. Har det inte varit lönnfetma har det varit blekhet och har det inte varit blekhet har det varit diverse missprydande skavanker. Och det andra med det tredje. Det har, så att säga, aldrig funnits en sommar där jag till fullo kunnat njuta av sommaren.

Hursomhelst.

Nu börjar en lite mer intensiv träningsperiod och det krävs därför ett kodnamn för den här operationen som träningen innebär. Något jag kan viska för mig själv varje gång jag ska gå hemifrån för att träna. Någonting snärtigt.

Men vad? Kanske samma som namnen på de hemligstämplade uppdragen som man kan läsa om i historietidningar, typ Operation Mincemeat eller Operation Feuerzauber? (Koketterandet i det!) Eller kanske något mer jordnära, typ Operation Mystjock?

Inga kommentarer: