måndag 1 oktober 2012

"Kvinna sökes för hushållsnära tjänster"

I många avseenden är jag en väldigt lat person. Som en effekt av detta ackumuleras tvätt, disk och matlagning under veckan och allt skjuts ofrånkomligt upp tills det blir söndag och jag tvingar mig själv att ta tag i det.

Så kan man inte leva sitt liv. Berg av disk och kullar av tvätt är en geografi som inte lämpar sig i en lägenhet i en ung mans liv. "Det här går icke!" som Raskens sa då han höll på att förfrysa sina fötter.

Den bästa lösningen vore att få lämpa över bördan på någon annan. Styra över allt på någon annans bord. Passing the buck, som de säger borta i staterna (vilket får mig att tänka på att det i Twin Peaks(!) hänger ett hjorthuvud med skylten "The buck stopped here" inne i sheriffen Harry Trumans kontor - en spoof på presidenten Harry S. Trumans slagord "The buck stops here"). En inneboende skulle jag ha haft, men eftersom det skulle ligga en kraftig känsla av gymnasialt omklädningsrum i att dela lägenhet med en man så ser jag helst att det vore en kvinna.

En gång hängde det en lapp på den lokala anslagstavlan där det stod "Du mysiga kvinna som jag mötte vid ...". Det var en av de tillfälliga arbetarna vid vindkraftsbygget som blivit förtjust i en av Fredrikas mysiga kvinnor och därför sökte kontakt genom den mest indirekta av alla kommunikationer. Skulle samma sak fungera för mig? "Kvinna sökes för hushållsnära tjänster". Skulle det ge något gensvar eller skulle jag skjuta vadjagnuharför rykte i foten?

Vore det olagligt? Är det DET som är trafficking?

Inga kommentarer: