torsdag 19 april 2012

Team Turkos

Igår hände något ovanligt på gymmet. Det var en tjej där. Inte en medelålders kvinna som försöker hålla sig ung genom att klamra sig fast vid begreppet tjej, utan en riktig tjej. Det kan tyckas märkligt att jag skriver om det, men det är så oerhört ovanligt att det är värt att anmärka (dessutom är det ju jag som bestämmer vad jag skriver, mihihihihi *vansinnesfnitter*).

Jag vet inte, men jag antar att en stor del i att möta nya människor handlar om att göra ett gott första intryck. Att mumla fram ett otydligt "hej" och sedan gå in i ett annat rum är kanske inte riktigt skolboksexemplet i hur man bör göra, men det var i alla fall vad jag gjorde. Jag vet ju inte bättre (lex "man få va som man ä då man int vart som man skull"), så därför gömde jag mig genom att diskret trampa på en motionscykel tills AT dök upp.

Kanske berodde det på att vi har tränat tillsammans i snitt fem gånger i veckan de senaste åren och att vi därför byggt upp någon form av undermedveten telepatisk kontakt. Eller kanske berodde det på slumpen. Oavsett vad det berodde på, så dök i alla fall AT upp i en tröja som hade e-x-a-k-t samma färg som tröjan jag hade på mig. Inte blå och inte grön, utan turkos. Som om vi hade pratat ihop oss innan träningen och kommit fram till att "ja, idag sportar vi turkosa tröjor båda två". Inte för att det är något fel med turkosa plagg, det livar ju upp, men vad var oddsen för att det på samma gång ska befinna sig en tjej i gymmet samtidigt som två killar med begränsade garderober lyckas matcha turkosa tröjor?

Jag undrar vad hon tänkte, den där tjejen, då hon plötsligt hamnat i samma gym som Team Turkos?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, vad du är rolig Albin!

Albin Strömberg sa...

Åh, tack hörru!

Anonym sa...

Hahaha! Mer såna här inlägg :)

Albin Strömberg sa...

Fler inlägg där jag framstår som lika socialt belevad som bondlurkarna i The Hills Have Eyes?

Anonym sa...

Hmmm. Jag kan inte sätta fingret på vad det var som gjorde texten så rolig. Kanske dispositionen. Men jag kände spontant "mer såna här inlägg"! Med smiley :)